no to je hnus velebnosti, ty textury, ta "stříkající" "krev" pokud se tomu dá říkat stříkání a krev, pohyby postav, detaily postav jako tváře apod...........
celé to odpovídá hře před víc než 12-15 lety, pamatuji na MoH2010 ten vypadal o dost lépe a to měl 7 GB :D
Odpovědět0 0
S prominutim, si delaji prdel!!! Na to jak vypadaji textury opravdu nechapu, cim chteji zaplacat ty GB dat. Vypada to jako by se predhaneli v tom, kdo udela vetsi gamesu v domeni, ze si lamy reknou: Joooo to ma tolik a tolik GB to bude muset byt naslapnute... V posledni dobe velke studia pousteji neoptimalizovany shit a pak to tak dopada :-(
Odpovědět0 0
S prominutím dělají. Neřeším textury, ale fakt, že hodně (myslím, že naprostá většina) uživatelů má 512 gb ssdčko.
Odpovědět0 0
No u nových herních počítačů je 500GB SSDčko takový základ, pokud to není vyložený low end někde do 15 tisíc. U pherního počítaže za nějakých 20-25 tisíc nevidím problém s 1TB SSD, Nicméně 1TB SSD pokud člověk nehraje dlouhodobě jen pár her, je dost málo. Nicméně pořád existují HDD a kde lze mít za hubičku mnoho TB prostoru a mít tam de facto celé knihovny.
Hrát z HDD se pořád dá, byť časy nahrávání mohou být u většiny nových her výrazně delší. Vždy je ale možné z té HDD knihovny přetáhnout hru na SSDčko, když ji člověk začne hrát.
Osobně už několik let v počítači nemám žádný plotnový disk a běžně mívám nainstalovaných cca 30 her. Aktuálně mám 3,25TB diskového prostoru kde těch 250GB je systémový disk na který hry neinstaluju, pak je tu "hlavní" herní 2TB NVMe disk a 1TB SATA SSD kde je třeba obraz mého OneDrivu a zároveň na něj jdou různé dočasné data. Ale byla doba kdy jsem měl ještě druhé "herní" 2TB NVMe a 500GB SSDkčko na "bordel", Bohužel to poslední citované se nedávno poroučelo, resp z neznámých důvodů se začalo v systému ztrácet, takže kvůli nespolehlivosti to už používám jen jako přenosný disk v šuflíku. a po vydání MSFS už nepotřebují tolik scenérií pro X-Plane, takže jsem mohl dát pryč 3TB scenérek, tzn jedno 2TB NVMe jsem prodal dokud má ještě hodnotu.
Při dnešních cenách SSDček nevidím důvod aby už v nižší třídě herních počítačů bylo alespoň 1TB SSDčko, však slušný 1TB NVMe s 5 letou zárukou jde sehnat už za cca 2500-2600 korun.
Odpovědět0 0
Dle vašeho komentu soudím, že jste neměl headset na hlavě. Ta hra vypadá úplně jinak, než na videu co si pustíte na monitoru. Textury musí být v 4k rozlišení a soudím, že bude velmi rozlehlá.
Už jsem si dělal fotky na headsetu když jsem se rozplýval nad detailností hry a pak si to zkouknul na kompu. To byl rozdíl několika tříd.
Každopádně nesouhlasím s blbinou, že si stáhnu 160GB a nainstalovaná hra má 180GB ale potřebuju pro unpack 340GB. Velká blbost. Kdyby to aspoň bylo stáhnout 40-60GB.
Pokud máte HDD, stáhnout tam, nainstalit (to si vezme hodně času). Pak přesunout na steamu na ssd.
Odpovědět0 0
"Textury musí být v 4k rozlišení"
To si děláte srandu? Kdo by dnes hrál hry s 4k texturama? Víte jak špatně by to vypadalo? 4k textury, byť ne v základní instalaci, ale kdejaký addon ano, používal už Flight Simulator X, který vyšel v roce 2006.
Dnes není neobvykle že assety her používají 16k textury. Tedy 16x větší než 4k je 4k textura.
Možná máte guláš v tom co ty Kčka znamenají. 4k textury neznamenají textury pro 4k rozlišení. Hra nedělá rozdíl v kvalitě textur ať hrajete na 720p nebo na 4k, pořád používá stejné textury. 4k textura znamená že se jedná o texturu - "obrázek" v rozlišení 4096x4096 pixelů. Asi pochopíte že ten rozměr je maličký ve srovnáním s 16384x16384, které se dnes docela běžně používají.
S tím samozřejmě roste náročnost. Pokud 4k DDS5 komprimovaná textura mívá něco málo přes 10MB, 16k textura bude mít 160MB.
Doba přináší stále větší a větší požadavky na kvalitu a realističnost, to samozřejmě znamená že se zvyšují datové objemy. Datové objemy pak nerostou lineárně, navyšují se rychleji než kvalita.
Ono stačí kouknout třeba na filmovou produkci, Avatar z roku 2009 byl první film, kde podklady pro jeho master dosáhly 1PB. A to byl pořád film natáčený v 24FPS. Třeba Hobbit se natáčel v 48FPS. Pro pokračování Avatara James Cameron avizoval, že se bude natáčet v 60FPS. První pán prstenenů byl asi na 500TB, kdežto poslední Hobbit už byl 3PB.
Za pár let se prostě objemy multimediálního obsahu posunuly de facto o řád výše.
To samozřejmě neznamená že hry musí vždy takto kynout, viz třeba úklid Fortnite, který z 90GB klesl na 30GB po tom co vývojáři odstranili za celou dobu nahromaděné Assety. Destiny 2 s posledním DLC taky prošla očistou, tady pravda byla odstraněna velká porce obsahu, pryč šlo pryř 5 z 10 lokací a přibyly dvě nové, z čehož jedna už byla součástí původní instalace, na disku tak nově zabírá cca 50GB místo 90GB. Pro PC to takový problém nebyl, ani u XBOXu, ale na PS4 ta hra měla přes 200GB
Odpovědět1 0
Já se vám omlouvám za takovou komplikaci. Textury musí být pro 4k rozlišení. Jeden překlep a co to způsobí.
Odpovědět0 0
A to je ono, textury pro nějaké konkrétní rozlišení se nedělají, hra bude používat stejné textury pro 720p HD tak 8k.
Stačí pustit Ansel a udělat si screenshot v super resolution třeba ze starého Witcher 3, screenshot s rozlišením 63360x35640px
Autoři Witchera 3 určitě nedělali textury speciálně pro 63K zobrazení. Prostě se nastaví maximální kvalita textur jak pro běžné zobrazení tak pro super resolution screenshot. Akorát si na to člověk chvíli počká, v tomhle rozlišení W3 dělal screenshot snad 10 minit a výsledek byl JPG o velikosti téměř 1GB
Na fotce rozhodně nebylo vidět nějakou degradaci textur a to je právě tím že hry využívají i ty 16k textury
Odpovědět0 0